Follow

2014/01/05

Juli till december

Juli var fyllt av somrigheter som bad, sol, segeläventyr och uteserveringar. Jag spenderade en fin dag med Olivia och Emma, som slutade med spontanfotografering. Jag tog en utav årets absoluta favoritbilder. Vi badade vid malmen och jag blev smått förälskad i Clean-parfymen jag köpte i New York. Var på någon slags cykelsemester som inte fastnade så mycket på bild, men vi tog ett stopp hos mormor i Örebro och där fotograferade jag rosa himlar och solnedgångar. Jag, Emma och Ellen följde med min faster och farbror på segeläventyr. Vi grillade bananer, solade i fören, och såg sälar. Så himla mysiga dagar. Träffade också klasskompisarna på fika i stan efter att knappt ha sett dem på hela lovet. 
Augusti var färgglatt och fortsatte i samma riktning som juli. Många varma, fina sommarkvällar och det blev nästan klyschigt fint då och då. Försökte stå på Bellas longboard utan att så ihjäl mig men det var nog bättre att hon höll den för sig själv. Hade en utav årets mest givande fotograferingar, när jag och Emma fotade vid stadshuset. Åt vattenmelon och fetaost, vilket var en toppenkombo. Precis innan skolan började så tog vi vara på några utav de sista sommarlovsdagarna hemma hos Jennifer. Vi bjöds på kräftor och paj och sedan carpade vi loss på bryggan. Hur lyxigt fint är det inte att bo vid vattnet. Köpte även ett neongult halsband som har använts rätt flitigt. 
I september hade både skolan och hösten dragit igång ordentligt. Även om hösten inte alls är min favoritårstid så gillar jag september ganska mycket. Det är fortfarande fyllt med färger överallt, solen är uppe hyfsat många timmar om dagen och man kan förhoppningsvis behålla skinnjackan på några veckor till. Jag färgade håret riktigt mörkt och tog bra bilder på Lisa under en fotolektion. Vid en container på en statiolmack, kan tilläggas. Gjorde pasta carbonara, banan bread och hemgjord isatte. Fotograferade även Emma i solnedgången med pappas lilla fiat. 

I oktober fotograferades det ovanligt mycket för att vara just oktober. Ofta brukar kameran inte bli så använd på hösten annars. Den här månaden hann vi med en sleepover hos Lovisa i ett dimmigt Tyresö. Jag fotograferade Emma i kvällssolen och senare hade vi även en väldigt rolig fotografering på Naturhistoriska, tillsammans med bland annat Philip och Sara. Jag hade en eftermiddag i skolan studio tillsammans med Lisa och så hjälpte jag till att fota för Nakenhjälpen. Annars hängde jag lite med tittare under höstlovet och bakade chocolate chip cookies. 

Efter att hösten hade varit ovanligt bra så sjönk det väl lite mer i november. Jag var stressad, trött, nedstämd och ute var det mörkt, kallt och tråkigt. Detta resulterade i att det togs väldigt lite bilder den här månaden. Men här ovanför är iallafall några ljuspunkter från november. Ellen köpte ett snyggt skal till mig och jag åt pannkaksfrukost i sängen. Jag klippte av någon decimeter av det sommarslitna håret och sedan var det dags för fotomässan. Jag åkte fram och tillbaka till älvsjö tre dagar i rad och spenderade hela helgen på mässan. Jag träffade folk och förebilder, var på fototräff och tittade på mängder av fina utställningar. Jag avslutade det hela på söndagen med att ha en egen presentation på utbildningsscenen. Är så stolt och glad att jag gjorde det. 

Även i december har kameran mest fått stanna i kameraväskan, men här är några få inblickar iallfall. Jag hade en fotografering med Emma, svinkallt var det men jag är väldigt nöjd med resultatet. Sedan blev det jul och det togs knappt en enda bild. Här är några fler utan julklapparna jag fick; skönhetsprodukter och Lomelinos tårtor (vilket är ca världens finaste bok). För ett par dagar sedan firade jag in det nya året på bästa sätt. Jag bjöd hem Lovisa och Emma på middag och vi hade hemgjorda partyhattar. Sedan firade vi vidare och spenderade 12-slaget och starten på 2014 med underbara människor. 

Det var allt. Hela 2013 sammanfattat i två blogginlägg. Det är ganska svårt att få ner så många dagar, känslor och ögonblick till ett så komprimerat format. 2013 har varit väldigt upp och ner. Det har varit roligt, det har varit svårt och det har varit utvecklande. Trots att vissa månadsmappar innehåller rätt få bilder så skulle jag säga att jag har fotograferat och lärt mig mycket under det här året. Framförallt har jag haft mer seriösa fotograferingar och provat på nya ställen och tekniker. 

2014 har mycket att erbjuda och jag tror och hoppas att det kan bli riktigt bra. Jag har nu under det kommande halvåret flera resor och en 18-årsdag att se fram emot. Jag hoppas verkligen att ni har haft, och får ett fortsatt bra 2014 och jag är så glad att ni fortfarande stannar kvar. Insåg idag att jag nått över 400 prenumeranter på bloglovin vilket känns helt sjukt kul. Ni äger ska ni veta, varenda en av er som tittar in här då och då. 

10 kommentarer:

  1. sv: asså tack<33 och detsamma och grattis till 400 följare på bloglovin yay

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint! Och så många sjukt fina bilder!

    SvaraRadera
  3. taaack alma blir så glad. blev inspirerad att också göra ett sånt här inlägg av dig haha, och ahh vad man saknar sommaren när man kollar tillbaka! du är såå duktig också!!

    SvaraRadera