Follow

2013/12/30

året som gått, januari till juni

Januari var kallt som tusan och jag höll mig nog mestadels inne. Bläddrade i kokböcker (biggest obsession) och myste i nya pyjamasbyxor. Jag fotograferade även min fina syster eftersom att fingrarna kliade efter lite kreativitet efter månader av mörker. Jag plockade fram pappas analoga kamera och så hade vi en fruktansvärt kall kvällsfotografering med klassen i stan.

I februari togs det inte speciellt många bilder. Men det lilla som dokumenterades är lite bilder från vårt musikvideo-projekt i skolan då jag i samma vända bjöd hem klasskompisarna på pannkakslunch. Jag fyllde även sjutton, hade en toppenbra födelsedag och fick en superfin födelsedagspresent av Emma.

I mars fotograferade jag några spontana bilder på Elin. Vi fortsatte också med att filma musikvideon på söder och så hade jag en mysig dag med mamma i stan. Jag läste bra böcker, the perks of being a wallflower och kapitulera omedelbart eller dö. Jag och Ellen var glada på en kryssning (tror jag?) och jag åkte fram och tillbaka till Örebro. Vi var också på Johans begravning, som var hur fin som helst trots all sorg.

April var varm och man kunde äntligen börja vistas ute ordentligt igen. Jag köpte mitt tamron 28-75 och fotade massvis, först med Emma. Sedan träffade jag bland annat Philip för första gången och försökte få till lite bilder och uppföljde detta med mega-twitterträff. Till sist körde jag och Jonathan en dag i stan för att få klart lite skolprojekt. Många vändor fram och tillbaka till stan den här månaden.



I maj blev det nästan sommar på riktigt och vi invigde både bad- och shortssäsongen. Maj är verkligen så jävla härligt för man får inviga allt som har med sommaren att göra, innan man hinner tröttna liksom. Vi köpte även gröna kortet så att vi kunde gå på massa grönan-konserter under sommaren, och först ut var FUN. Det spenderades mycket tid med hundvalpar och så tog jag några självporträtt i trädgården. Jag passade även på att träffa Lina som bodde i Stockholm då för en fotopromenad!

Juni var verkligen brutalt fint och innehållsrikt. Bjöd hem klasskompisarna på avslutningsmiddag för att säga hejdå till Lisa som skulle till tokyo och modella i två månader. Jag slutade skolan och dagen efter satte vi oss direkt på planet till new york. Jag hade höga förväntningar på den här resan, verkligen, men de här åtta dagarna blev ändå så mycket över förväntan. Vi åt lunch i parker, lärde oss det amerikanska tunnelbanesystemet, drack massvis med starbuckskaffe (såklart), shoppade på fina gator och spenderade en dag i central park. Helt klart mitt livs bästa resa och jag längtar tillbaka så himla ofta. När jag kom hem spenderade jag resterande månad på bästa sätt; fotograferade ännu mer, solade på grässplätter, badade, åt picknick och cyklade mycket. 

Här har ni nu första halvan av mitt 2013. Och den här första halvan var nog riktigt jävla bra. 

6 kommentarer:

  1. Härligt år du haft! Och så har du ju tagit så sjukt många fina bilder också! :D Eller rättare sagt har ju alla dina bilder varit fina, haha.

    SvaraRadera
  2. Känner mig som en stolt gammal mormor när jag ser hur himla fantastiskt duktig du är. Så otroligt fina bilder och hur fin är inte du då?!?! PUSS

    SvaraRadera
    Svar
    1. men åååh amanda, blir så himla glad för det du skriver!! tack så mycket verkligen och du är också superfin! PUSS

      Radera